Isnin, 14 Januari 2013

It's all about them - 2013


Tengah final... tapi sempat update blog! sangat kufur nikmat lagi tak mengenang buku-buku yang perlu ditelaah. (telaah tu maksudnya baca/belajar) kalau x tau, angguk... kalau tau, angguk gak. Tapi masalahnya tak dapat nak tahan diri dari share berita GEMBIRA ni... sumpah gembira... :) 

Err....

Just nak share...

Ermmmm....

yang....

sebenarnya....

ala....

benda tu la....

ok2...

ermmmm...

KUCING AKU BERANAK LAGI.


haha... ya2 me know sangat sengal budak ni pecah daulat tak mau online semata-mata nak syer kucing dia dah beranak... so what? aku hapy aku syer la. Yup, tau2 mesti orang dok pelik... semedang budak ni update kucing dia kerja beranak. Mesin kilang buat kucing ke apa? haha. Entah aku pun pelik apa hal si khiriah tu produktif benar produce anak. Tak sakit ke apa?

Sebenarnya dia bersalin.. ceee, bersalin. Tak boleh blah ayat. Macam manusia. Ermm, kittens tu lahir tahun lepas 25 haribulan disember tak silap aku. 4 ekor siap dengan ekor2 yang panjang lagi ayah aku cakap. Kali ni tak ada yang ekor rabbit macam apek. Lega hati aku dengar tidak memang aku kondem jugak... apa kes spesis kucing tapi ekor rabbit? cacat. Bukannya maknya tu kucing bapaknya rabbit. Dua2 sah2 kucing.

Khairul fahmi tu apek aaa... 

Nah, sebelum aku post entry baru untuk anak kucing yang third batch tu meh la cuci-cuci mata tatap wajah anak-anak kucing aku yang second batch hari tu yang aku janji nak update tapi hampeh janji tinggal janji ja tu.



Nama sangat vogue... mana mau kalah... tunggu aku reveal nama yang third batch punya.... hehehehe




Paling aku sayang.... Khairudeen. Pronounciation deen sama macam din. Tapi dia dah kembali ke rahmatullah. Tak ada, ilek... Dah mati. Mati masa aku satu family pi umrah hari tu... hurmmm....


 Next! Khairil Muhaimeen... ikutkan hati nak eja Khyrill Muhymeen... tapi macam melampau lak. So, iras2 pun jadi la... ameen ni la sekor2nya anak kadiaq yang ikut muka sebijik acuan dia. 

Tapi maybe sebab dia segak sangat... dikebas orang.


 Yang ni pun paling aku sayang gak. Ah, aku sayang semua... tapi yang ni tak ada gambar masa dia besar sikit sebab mati masa kecik.... sedih? gila tak... dah la dia mati depan mata aku dengan ayah pagi yang malang tu. Uwaaaa

Punca kematian : Digelek oleh kereta PDX 202 milik puan hajah normah.


Satu-satunya.... anak kucing batch ke-2 yang mampu bertahan sampai sekarang, Kaisara... :) 

Lawa beb... mata galak semedang macam pakai celak tok aku. Manja dia ni... manja sungguh. Hayy... ada anak teruna kucing? Meh, kita berbesan...





P/s : kawan2 aku selalu tanya... kalau ditakdirkan aku jumpa/jodoh/kahwin dengan lelaki yang TAK SUKA KUCING... macam mana ya? dan memandangkan orang tanya macam tu... aku pun selalu terbayang-bayang situasi tu. So, nanti boleh tak aku nak tanya laki tu before declare apa2 dengan dia macam ni...

"Awak... nanti awak kahwin dengan saya... bukan setakat dengan saya dengan family saya je... tapi dengan kucing-kucing saya sekali. Sanggup ke nak sehidup semati dengan kitaorang? Sanggup ke nak siang ikan 3 4 kilo macam ayah saya buat? Sanggup ke nak gi tesco beli biskut kucing tesco? Sanggup ke nak mandikan diorang seminggu 4 kali? Sanggup??"

Lalala... 

Malang siak laki tu....

*motif penggunaan kl bukan loghat utagha? tak paham-paham lagi ke?? ada maksud tersirat dan hint yang cuba aku sampaikan... ahaks... ;P


Sooo... kesimpulan entry aku kali ni. Tak sabar tunggu final habis. Tak sabar nak balik kedah... Tak sabar nak kedek2 balik melati dari DATC... tak sabar.... tak sabar.... tapi aku pujuk hati aku...


SILA SABAQ! HANG JANGAN NAK GELOJOH SANGAT... bukannya rumah dekat kedah tu ada kaki boleh lari.


Tolong ek... tolong doakan kesejahteraan kucing2 aku plus kesejahteraan result final aku jugak. Terima kasih daun keladi... :)


Assalamualaikum...


Tiada ulasan: