Sabtu, 7 Januari 2012

Kucingku Kadiaq (vii)


Entry yang dipaksa buat oleh kakanda TERCINTA... tercinta la sangat kan... *mata keatas kaki kemuka.Well, aku kan adik yang baik mana sudi nak menghampakan niat orang. *again, mata keatas kaki kemuka. So, aku dengan gigihnya buat entry pasal kucing aku yang kuat tidoq nie walaupun dah pukul 12 tengah malam nak menginjak pagi walaupun esok aku ada discussion group walaupun lusa aku exam... tapi aku update jugak. *saja mention nak bagi kakak rasa serba-salah... muahahaha. evil laugh.

Here it goes, kadiaq versi tidoq! Nah, pahana... tatap muka kadiaq tengah tidoq nie. Comey macam aku...



Kucing aku kalau tidur mengebat! Dia cari bantal mahal ja. Bantal hijau tu mak aku punya fabret bantal. Mula2 nampak cuak jugak nak ja tarik terus bantal tu dari kepala dia nie. Tapi comey plak. Snap dulu 50 keping gambaq then baru aku tarik balik bantal tu. Aku tak letak pun bantal nie kat dia. Dia nampak ja bantal nie atas lantai terus dia ambik buat lapik kepala. Posing kat atas nie bukan diatur ya. Kucing aku yang tidur mengebat mengalahkan manusia. Kes tak sedar diri kata dia nie binatanglah kira nie.

P/s : Mak aku cukup pantang kalau kadiaq nie guna mahupun dekat dengan barang dia! pantang ok. Boleh terbalik rumah kalau dia tau. So, better elaklah kan... yang baca nie shuhhhhh! diam... jangan gtau mak aku.



See the perut buncit?? ya, sangat buncit macam dia tengah mengandung 5 bulan. Kucing aku nie kuat makan dan bila dia nak makan dia sangat demand! Dia nak makan ikan rebus dulu baru makan biskut kucing dia tu. Dua kali trip makan la kira.
Pernahlah sekali tu tinggal dia dengan abang aku ja kat rumah. Ada dua2 ekoq depa pun boleh jadi kerja gaduh! Cita dia, abang aku tak tau kata ikan dalam peti ais tu ikan kucing aku. Dia tak bagi lah kucing aku tu makan. Yang Kadiaq tu anginlah, time dia makan... ikan tak ada! dia kan makan ikan dulu baru makan biskut. Boleh dia tenung abang aku dengan muka tak puas hati! bila dia Meowww mintak ikan abang aku. Abang aku tak bagi! kedukut orang tua nie. Abang aku cakap... 

"Ikan aku, ikan akulah. Ikan dia, ikan dialah..." 

Tu tera kucing dengan manusia. That's way aku cakap dua2 ekoq. Pasal sama ja perangai...sabar ja la... -_-"



 Bila dia tidur, dia suka letak tangan dia macam kat atas nie. =) Memang dia suka tidur macam nie.... comeyyyyyyyyyy!



See? dia tidur fesyen nie lah... badan merekot jadi bulat.



Kain batik yang dia buat lapik tidur nie pun jadi isu jugak kot... kain batik tu mak aku punya... again... Kadiaq memang suka cari pasal dengan mak aku. Bukan dia tak tau mak aku pantang gila dia dekat dengan barang mak aku. Tapi tu la lagi orang tu tak suka kat dia, lagi dia nak menyempit!! siap baik punya posing dia bagi...
Yang kain batik nie, mak letak atas lantai dapur sebab nak basuh tumpah kopi ka apa ntah. Sat ja pun mak letak dia pi angkat telefon sat. Pastu? tanya lagi... bergegar satu rumah...

"KADIAQ!!! kain batik aku!" 

Yang best tu, kucing aku wat tak tau ja... last sekali mak aku tak pakai dah kain tu. Marah punya pasai jadi kain buruk ja. Kwang kwang kwangg...

 atas kerusi kayu pun layannn... janji boleh babam.

 Atas karpet? eh, lagi no hal... lembut kan...

 Atas kayu boleh, atas lantai lagiiiii la... pun boleh!


Pendek kata hobi kucing aku, TIDOQ! bak kata orang kedah dia suka mengheluh... adalah sikit2 macam tuan dia... =P


Memang comey tengok dia tidur nie tapi! tapi... yang buruknya. Dia tidur berdengkur okey! repeat one more time. Kucing aku tidur bunyi kroh kroh kroh... Well, tak dak lah kuat sangat bunyi dia berdengkur tu macam lembu kena sembelih. Tapi still kalau duduk dekat dengan dia memang boleh dengar dia mengeruh... dah macam manusia. Makin tua umur dia nie makin kuat bunyi dia berdengkur... -_-" Tapi sayang punya pasal kan? dengkur kuat macam kambing kena gelek keta pun aku tetap sayang. =)

Pernah dengar pepatah melayu.

"Kalau dah sayang kentut bau cempedak pun kata bau lavender!"
 
Tak pernah? well, actually... pepatah aku tu... hehe. Till then.



4 ulasan:

Azzah berkata...

ha..ha..kadiaq..kadiaq..comeyyy

zana berkata...

~Azzah

kadiaq dah boolat.. hehe perut dia muncit sgt.. ;)

Miss FF berkata...

sgt2 comel! walaupun FF bukanlah jenis yg suka bela kucing tp suka tgk kucing2 yg comel ni.. kadiaq so sweet.. gaya dia tido cam org da siap tutup mata ngan kaki ag.. huhuhu..

zana berkata...

~Miss FF

hehehe... comel ek? tq2.. a'ah kadiaq tido mg mcm manusia. yang berdengkur tu yg plg x thn tu... ;)