Sabtu, 9 April 2011

ADUH ! Siti Saleha Mohd Baharum

Honestly tak tau nak letak tajuk apa... hentam ja la... hehe.


Bukan nak kata lah... tapikan akak sorang nie memang dah cun, comey, putih gebu... tapi aku susah gak nak cam dia... serius like 4 kali aku tengok iklan tu baru aku perasan "eh, dia nie bukan berlakon cita ustaz amirul ka?" padahal iklan tu dah bertahun-tahun main kat tv... sikit punya comey, punya cun akak nie... adoi... dah la tu dia nie adik Sam Bunkface, sajalah searchkan tanya dekat pak cik google, rupanya dah lama dia dalam industri seni menyeni nie, dah 13 tahun... lama tu... tapi tak serius la... baru 2 3 tahun nie nak serius...


Dah banyak kali jadi macam nie... etc :


I) Iklan fair & lovely : dia jadi promoter iklan tu, tapi yang aku dok nampak yang Juliana Evans tu ja... dia dah kali ke berapa ntah kali ntah baru aku perasan. "Eh, akak comey tu!" like what?? teruk aku...


II) Drama 5 Jingga : dia pegang watak Zaleha, kapten pasukan sorok dalam cita tu... aku tak da la follow cita nie tapi selalu gak la aku tertengok cita nie, sebab my kak cik layan cita nie. Ada gak la nampak dia tapi macam seimbas lalu ja aku tengok.

                                                                        
                        





III) Drama Kau Laksana Bulan : yang nie lagi lah, aku rasa dah 2 3 kali tayang dekat tv tu... bukannya aku tak follow cita nie. Tapi yang pelik tu, aku tak perasan dia pun ada berlakon dalam cita nie. Baru-baru cita ni diulang balik, baru aku perasan dia pegang watak kawan Adriana dalam cita nie, kira watak sampingan la...




IV) Awan Dania ke-2 : nie pun sama jugak, dia pegang watak apa aku tak tau. Yang nie lagi la aku tak perasan... hehe. Nampak Scha al-yahya ja...haha.


Banyak lagi lah... tapi maybe sebab dia cuma berlakon watak sampingan ja, tu yang orang susah nak cam dia kan... termasuklah eden nie ha. Aku rasala kan, dalam ustaz amirul dengan sudu dan garfu tu yang buat nama dia melonjak naik. hehe... memanglah dah nama pun pegang watak utama... adoai...




Nie yang dalam sudu dan garfu tu... hari tu ada jugak terdengar desas-desus cakap cerita copy cerita novel kak Ruby Hazri, yang tajuk Kopi Susu Sepatu Biru tu... tapi kesahihannya wallahualam...




Pro and contra.......




Sayangkan... lagi suka tengok pakai tudung... nampak lagi lawa... sama macam Tiz Zaqyah gak... lagi cantik pakai tudung... =)


Serba sikit mengenai akak cun. =D


Nama: Siti Saleha Mohd Baharum
Asal: England
Tarikh Lahir: 14 Mac 1990
Tinggi: 165 sentimeter
Berat: 50 kilogram
Keluarga: Anak ketiga dari 4 adik-beradik
Umur: 20
Kerjaya: Pelakon
Drama: Habil Qabil, Awan Dania, 5 Jingga, Kasut Tumit Tinggi, Farah, Kapten Boleh, Zaleha, Kecuali CInta Mu dan Awan Dania ke-2
Iklan: Maxis, Follow Me, Pantene, F&N, Maggi, Gardenia, Celcom, Enchanteur, Nestle, Gillette, Wringley's DoubleMint, Honey Soft,
Telemovie: Puaka Topeng Putih, Hati Batu, Raya Mona , Kau Laksana Bulan.
Teater: Stage Therapy.


Kalau suka boleh like...^_^

Tiada ulasan: