Rabu, 14 September 2011

Minat hindustannnn?? heh

 it's me... at my grandgrandgrandfather backyard... *tipu

Madam saya cakap orang yang suka tengok hindustan nie dia ada SERIBU SATU MASALAH in other term 1001 problems! hohoho i'm glad to hear that kind of statement... >.< weeee~~ (simptom2 orang nak menghadapi final exam harap maaf... sebetulnya dah stress sangat sampai dengan hindustan pun jadi kerja...)

Nak final tapi layan hindustan... cantikkkk...




Ranbeer aka pak cik serius tapi hensem sikit2... sikit ja la... haha


alalalalala... nie la Geeta malaikat tu*konon-kononnyalah...


Nie tengah rangka plan jahat nak mengenasi Ranbeer tu... otak jahat nauzubillah budak2 nie...


Nie part paling tak boleh diterima pakai akal waras tapi paling aku suka! malaikat turun ke bumi naik basikal atas pelangi!! bravo! memang terbaik ah.. aku pun mau naik gerek kayuh atas pelangi... -_-"


dah macam night in museum pun ada... dinosor hidup segala bagai...


Endingnya... dah sah2 la Ranbeer dengan Geeta!


Sinopsis...klik sini (tapi bahasa indon ya... kat bawah nie aku dah ejas2 sikit ikut kefahaman sendiri.)

Kisahnya dimulai dengan Ranbeer Talwar (Saif Ali Khan), seorang industrialis India yang berjaya namun kesepian karena kehilangan semua orang yang disayanginya. Lantaran itu, ia tidak memperhatikan keadaan di sekelilingnya. Disebabkan kecuaiannya, tanpa sengaja dia telah menyebabkan terbunuhnya sepasang suami isteri. Mahkamah memutuskan hukuman kepada Ranbeer dia perlu menjaga keempat-empat anak pasangan suami isteri tersebut yang kini menjadi yatim piatu.

Walau Ranbeer menyesal dan bersedia menjaga mereka, tetapi keempat-empat anak itu yang masing-masing bernama Vashisht (Akshat Chopra), Aditi (Shriya Sharma), Iqbal (Rachit Sidana) dan Avantika (Ayushi Burman) menganggapnya bersalah kerana menyebabkan mereka kehilangan orang tua mereka. Mereka seolah-olah bermusuh walaupun tinggal dalam sebuah rumah.

Anak-anak pasangan itu berdoa kepada Tuhan agar mereka tidak menderita lagi, dan ternyata doa itu didengar dan Tuhan mengirim malaikatnya, iaitu Geeta (Rani Mukherjee) turun ke Bumi*guna basikal... Geeta ditugaskan untuk menyatukan Ranbeer dan keempat-empat anak itu agar menjadi sebuah keluarga bahagia. Geeta pun menyamar sebagai pengasuh anak-anak itu di rumah Ranbeer. Untuk menjayakan lagi tugasnya, ida sengaja menggunakan kuasa magiknya, walaupun sudah dilarang.

Anak-anak tersebut terpedaya dengan magik yang Geeta gunakan dan mula berpihak kepada Geeta. Manakala Ranbeer pada awalnya keliru dengan kehadiran Geeta namun perlahan-perlahan mulai jatuh hati kepadanya. Padahal Ranbeer telah memiliki seorang kekasih, Malaika (Ameesha Patel). Anak-anak yang telah mulai memaafkan Ranbeer, malah cuba menrapatkan antara Ranbeer dan Geeta.

Apakah tugas Geeta itu dalam menyatukan Ranbeer dan keempat anak itu akan berhasil? Bagaimana kelanjutan hubungan Ranbeer dengan Geeta?


p/s : dah nama pun hindustan... tipulah sangat kalau tak ada adegan nari-nari, nyanyi-nyanyi TUJUH LAPAN LAGU TUKAR BAJU 12 KALI tu kan... memang lah ada... tapi ok la layankan ja...overall best lah... part2 yang tak berilmiah tu abaikan ja la... so, happy wasting 3 hours of your time watching hindi movie!! =)

Kalau minat hindustan boleh like..^_^

Tiada ulasan: