Rabu, 7 Disember 2011

Week 3 yang sangat tragis

Aku sedang demam... sila percaya.

Aku demam... betul!

Ish, betullah... aku memang demam nie! Tak nampak aku tengah lap hingus nie?  

*Srotttttt! sound effect hingus ditarik. Haha...

Ok fine tak caya sudah... malas aku nak gaduh dengan hampa.

Minggu nie sangat2 hectic ya untuk makluman orang yang baca entry nie. Serius cakap memang penat sem 2 nie. Aku rasa nak give up pun ada tau dak... rasa macam tak boleh bawak. Buktinya? sepanjang sem 1 tak pernah kot aku demam sampai kena pi UK! tiba2 sem 2 nie baru masuk week 3 dah lembik kot aku. Oh no. Aku nak balik umah. Tak sabaq tunggu esok hari khamis. Nak balik.........

*UK stand for Unit Kesihatan not UNITED KINGDOM! hamboih, bajet takkan demam sikit nak pi cari ubat sampai oversea agak melebih ya di situ.

Ubat yang aku kena makan plus surat MC cik nonet kat belakang tu... hehe

Back to the topic. Aku memang tak pernah jejak kaki pun kat UK tu. Pandang sipi2 pun aku tak hingin... tapi apa kan daya tadi tu aku memang dah rasa lembik sangat2. Hidung tersumbat, muka rasa panas, mata pedih, hingus kerja meleleh. Bahang gila kot satu badan... nak menambah perisa kicap sos tiram dalam cerita aku nie lagi. Hari nie aku kena pakai baju pre-law, baju korporat *aku tak tau eja korporat. Baju tu baju rasmi budak law UiTM Merbok dan warnanya adalah hitam ya! putih sikit ja.

Baju Hitam

+
Cuaca Panas


=

Aku demam!

Pastu pulak dekat Merbok nie memang heaven la 'SEJUK' kan... sejuk tahap membunuh. Minggu nie boleh dikatakan hari2 aku kena pakai baju hitam putih. Bukanlah aku tak suka warna hitam putih tu. Tapi cuaca kat Merbok nie sangat panas. Macam tak sesuai... serasa aku semua orang pernah belajar sains waktu darjah 6 kan? warna hitam adalah penyerap haba yang bagus! For sure la kan... so agak2 aku yang lembik atau kale baju yang tak ngam dengan cuaca? =)


Ok, mengada sudah... orang len pun pakai baju warna hitam jugak. Elok ja tak sakit apa pun. Haishhh...


Disebabkan dapat MC jadi aku tak payah pi kelas bel 332 tadi petang. Mesti madam aku ingat aku ngelat tak mau pi kelas dia lepas kena 'penalty' dengan dia semalam. Apa ingat dalam padang bola ja orang boleh kena penalty? Oh no! aku yang dalam kelas pun kena penalty okey. Sebab.... sebab.... masa orang dengar forum aku tengok video dalam handphone. =P Oyeah, sangat tak baik untuk kesihatan. Adik2 diluar sana sila jangan buat perangai huduh macam aku tobat malu nanti dalam kelas. Tak pasai ja madam bagi penalty kat aku suh tanya soalan dalam bi lepas kena perli kaw kaw punya.

"Please ask any question to them."

"Errrr, I don't have any question madam."

"You have to ask something. This is penalty for you for texting in my class and not pay attention to the speech."

Semua orang tengok sih... malu oiii... aku dok tersengih2. Wah dok sebelah aku.

"Wah, tolonglah aku... cepat aa, aku tak tau nak tanya pa nie. Bagi satu soalan." Dengan muka panik cover2 mintak soalan kat Wah. Nasib bek Wah yang comey lagi penyayang tolong aku. Tidak cangak aku kat situ kena penalty tu.

Sampai ke sudah kot kena perli dengan orang. Sangat tak suka ok. -_-" Btw, aku tak texting pun masa tu. Aku tengok video Carribean Bay. Haha. Sengal... sebab aku memang tak leh fokus sangat dah masa tu, lapaq punya pasai. Sorry madam. =)


Ok... to be continued. Nak kena siapkan cerpen aku nak hantar esok  wish me luck ya. Then nak buat kerja  paraphrasing lak... bye3. =)


P/s : Ubat dia tak sedap.... -_-"


Tiada ulasan: