Khamis, 6 Oktober 2011

Pandangan mengenai novel.


Just a simple pop out from me... tengah-tengah layan novel tiba-tiba boleh terpikir lak benda pelik cam nie... hehe... cipta sendiri ok semua nie =)

Selalunya orang yang tak minat novel nie akan kutuk habis-habisan orang yang hobinya sangat suka menelaah novel berbanding baca buku ilmiah macam aku nie... ahaks =') so, here it goes some typical views about novel...

Mostly (guys la kan) orang akan cakap macam yang kat bawah nie la... tapi aku letak sekali ayat fire balik. =)

Biru : Orang cakap.
Purple : Aku yang cakap.

1) "Ek eleh, baca novel? so not cool la!"
    "So not cool?? Hello, damn superb duperd hot ok!"

2) "Hobi baca novel nie buat tambah rabun mata aku ja."
    "Ek eleh, apa hang ingat menghadap lappy dengan pc komputer tu seminggu 7 hari, sehari 24 jam tu mata hang jadi celik tak rabun, tak payah pakai spek dah ka?" 

3) "Buang duit ja beli novel-novel nie buka boleh kenyang perut pun."
    "Ya la tu... macam lah beli rokok tu tak bazir duit. Rokok tu boleh makan bagi kenyang perut ka? tak tau la pulakkan... bagi pendek umur aku rasa ada la."

4) "Apa tak boleh 'kecik' lagi ka tulisan novel tu?"
     "Dah tu, hang nak tulisan tu besar anak gajah? anak paus baru nampak?"

5) "Asyik-asyik novel. Entah apa yang bombastiknya dengan novel nie aku pun tak aware."
    "Yang bombastik tu ayat-ayat dia, orang tak tau nak menjiwai ayat tu jealous tak  paham tu yang cakap macam tu."

6) "Ala, klise la hobi suka baca dengan kumpul novel nie. Semua gegirls suka. Geli ok jiwang!"
    "Orang perempuan nie jiwa halus tu yang jiwang, laki jiwa MAKHLUK HALUS! tu yang tak boleh pakai."

7) "Novel?? sangat bunga ok. Tak maskulin."
    "Nasib baik bunga. Wangi la jugak. Kalau besi tak ka tak dak bau langsung."

8) "Gila bapak tebal, baik aku baca encyclopedia lagi paedah!"
    "Ya la sangat baca encyclopedia... ntah eja pun tak tau, tau nyebut ja."

Ok, those are the typical views we as novel lovers get. Tak semua orang cakap macam tu... tapi kebanyakannya ya... Hehe... peace no war... budak tengah boring... layankan ja lah apa dia merapukan... kbai!

Tiada ulasan: