Rabu, 19 Oktober 2011

Ayah ampun...

Saya touching baca entry cik fien yang satu NIE. Ha2... jangan nak buat-buat tak nampak. Tulisan pun dah besar tu. Klik link tu. Jangan nak mengelat. Dun worry dia buka new tab automatik. =)


Dah baca entry cik fien? Bagus... Ok back to bussiness. Sapa kat sini selalu menyusahkan hidup bapak dia? baik mengaku. Tak payah nak buat-buat innocent kononnya budak baik, semua tu dusta belaka...

At least dalam seumur hidup tu mesti pernahkan nyusahkan hidup ayah masing-masing. Contohnya, masa ayahanda kita tengah sedap-sedap beradu atas katil tak pakai baju, pakai boxer ja ka. Ops! seksi sudah.. haha... pastu hampa pi tangkap gambar pi letak dalam fb... 1000 like! Pergh.. kes aniaya bapak sendiri tu. Astagafirullahalazim. Tu contoh... aku tak kata hampa buat... contoh ja. Aku?? hish, aku budak baik aku tak buat kerja jahat macam tu nak letak dalam fb segala bagai. Aku simpan dalam laptop ja... hahaha. Tak, tak aku tak buat la, nak mati kena ligan dengan pak aji ali buat macam tu kat dia... tak buat, tak buat. tak berani. =)

Aku tak pandai buat ayat bunga-bunga dengan ayah aku... you lap me, i lap you back... tak... tak. Serasa aku kadang-kadang tu tiba-tiba nak peluk ayah aku cakap "Daddy! I... L to the O to the V to the E... LOVE you!" siap pegang pom-pom pakai skirt ketat rambut tocang dua menari menggedik depan ayah aku... memang tak la kan. Silap hari bulan ayah aku cakap aku buang tebiat. (-_-") Sapa pernah buat macam tu, memang aku tabik spring dekat dia.

Sejujurnya aku nie selalu ja bagi ayah aku pening kepala. Bukan niat nak buat macam tu tak sengaja pun kadang-kadang tu. Tapi dah nak jadi aku tak leh nak kata apa melainkan....AMPUN AYAH....tu la ayat first akan keluar dari mulut aku kalau aku ada buat salah. So, ayah aku pun bila aku cakap ja cam tu dia kena stand by la kan mental dan fizikal. Tu maknanya ada la barang dalam rumah nie dah lingkup. (-_-")
Ya2... aku memang selalu rosakkan barang... tak sengaja ok... serius tak dak niat pun... huhu... tapikan yang pelik tu ayah aku tak marah pun. =) Ayah aku senang ja. Buat salah apa pun mengaku! jangan diam tak mengaku. Ha yang tu boleh mendatangkan kemarahan ayah aku. benda tu la yang paling nak elak. Bila ayah kita marah bukanlah sesuatu yang comel ya. Time tu la mak pulak kita cari...

Orang cakap bila kita dah besar... dah dewasa kita akan kurangkan beban mak ayah kita. Ya ka?? aku tengok anak-anak zaman sekarang tak macam tu pun... makin besar makin mak ayah yang kita cari. Hish, tapikan memang lah... sebabnya mana kita boleh hidup tanpa mak ayah kita. Yang nie aku caya, sebab kakak aku yang duk nun jauh ke selatan malaysia. Selalu tepon umah... "Ayah, kak rindu kat ayah... isk,isk,isk... ayah duit dah habis. Masuk bank na..."

Hahahaha! mati aku kalau kak anis baca. Saja bagi dramatik sikit isu duit tu. hehe. Kak aku budak baik jarang mintak duit kat ayah aku. Bila betul-betul terdesak baru mintak. Baik kan? tak macam aku. Sejak2 duk Melbourne tu makin banyak pulak duit aku mintak.... Haiiih.

Sikit ja nak cakap. Pak we kita boleh tukar ganti. Ayah sorang ja. Yang tu la dunia yang tu la akhirat kita. Baik kita kat dunia baiklah 'kehidupan' ayah kita kat sana nanti. =)


2 ulasan:

msredcheesecake berkata...

ade ke anak yg tak pernah usahkan bapak dia... msred selalu gak...hhee

zana berkata...

msred~

kan2... rs nya tak da, sebabnya apa2 pun mesti bapak gk yg kita cari. =)